19 Temmuz 2016 Salı

Merhaba :)

Biliyorum uzuun bir süre yazamadım :( Ama yeniden burdayım
Ülkemizin bu zor zamanlarında güzel şeyler yazmak zor geliyor fakat yazmalıyız, paylaşmalıyız ki biraz kafamız dağılsın yüzümüz gülsün. Bu postum kilo vermek ile ilgili olacak :)
Şimdi malum yazın ortasında sayılırız... bazılarımız kıştan başlıyor; yaz için fit bir vücuda sahip olabilmek için, bazılarımız da erteliyor sürekli ve bir bakmışız yazı ortalamışız kış gelmiş !! Ama şunu rahatça söyleyebilirim ki istediğimiz zaman veremeyeceğimiz kilo yok arkadaşlar :) Ben şahsen liseden beri hafif kiloluydum hep bir 5 kilo fazlam vardı , yazları o 5 kiloyu verirdim ama kışın yine o verdiklerimi alırdım.. yani kısır döngü gibi o 5 kilo hep benimle olurdu ve bu mutsuz olmama neden oluyordu.Tabi o zamanlar lise zamanları sanki en  büyük dert kiloymuş :) Takıntı oluyordu o yaşlarda ... Fakat ben kilolarıma rağmen mutluydum eğlenebiliyordum ve çok bir çaba harcamıyordum onları vermek için.. yani içten içe memnunmuşum sanırım...
Ama üniversiteye başladığımdan beri buna çok dikkat ediyorum. Artık yeni bir şehir yeni bir başlangıç söz konusuydu ve tabi ki de ben de yenilenmeliydim... Hazırlıkta spora başladım ve yavaş yavaş ( gerçektekten çok yavaş :D ) bir şekilde kilo vermeye başladım. Hazırlığın yazında ise düzenli bir şekilde bir ay spora gittim ve  beslenmeme de dikkat ettim.Aslında proficiency yani hazırlık sınavını ilk seferde geçemediğim içim büyük bir stres yaşıyordum ve o stres benim kilo vermemi sağladı desem yalan olmaz... Ama önemli olan bunu sürekli hale getirmek yani korumaktı. Kışın da ara ara spora gidiyordum ve beslenmeme çok dikkat ediyordum. Ama benim önceliğim her zaman sağlıklı beslenmek olmuştur. "Nasıl zayıflarım?" düşüncesindense "nasıl daha sağlıklı olabilirim" felsefesini benimsediğim için kilolar da yanında rahatça gitti bunu gördüm.. Kışın çok fazla spor yapmadığım için yani hayatımda aşırı bir hareket olmadığı için beslenmeme çok dikkat ettim.Yulaf ezmeleri mi dersiniz kepekli unlar mı meyveler,çerezler.. Araştırıp kendi kendime tarifler bile yaratmaya başlamıştım ve sonucunu gördüm. Yazın ise hareket arttı ve ailemin yanına döndüğüm için daha fazla  besleniyordum.Yani işin sırrı denge aslında.Eğer hayatınızda spor azsa beslenmenize çok dikkat etmeniz gerekiyor ama hareketli bir yaşamınız varsa beslenmeniz size kalmış daha esnek oluyor. Ama tabi ki de aşırıya kaçmamak lazım.Bu her konuda böyledir... Eğer hala kilo sıkıntısı yaşayan arkadaşlar varsa hiç üşenmesinler bir , iki, üç aylık spora yazılsınlar ve beslenmelerine gerçekten dikkat etsinler. Fast food mesela çook çok az tükettiğim bir besin grubudur. Bu biraz alışkanlık meselesi ben  oldum olası hamburger sevmem ama sevdiğim birçok alışkanlıktan vazgeçtim :)
Yani bir şeyleri kazanmak için bir şeylerden vazgeçmek şart :) Daha hafif daha sağlıklı daha özgüvenli kendinizle barışık olmak istiyorsanız yapmanız gereken önce vazgeçilecekler listesi hazırlamak. En çok kilo aldıran besinleri yazın, en sevdiğiniz ama çok tüketmemeniz gerekenleri yazın. Onları yedikten sonra ne hissettiğinizi düşünün. İnanın hiçbir tatlı vazgeçilmez değil :) Ne istiyorsunuz hedefiniz ne kendinizi nasıl hissetmek ve görmek istiyorsunuz bunları yazın düşünün. Yani önce karar verin gerçekten isteyin. Ben gerçekten ismetediğim için 5 yıl o fazla kilolarla yaşadım.Tamam dönem dönem verdim ama genel tabloya bakınca o 5 kilo fazlam hep vardı.
Ne zaman gerçekten istedim karar verdim sonucu gördüm. Akışına bıraktım ve izledim. Birçok arkadaşım da aynı şekilde küçüklüğünde lise yıllarında kilolu olanlar şuan çok zayıfladılar istedikleri gibiler. Ben zayıflık mutluluktur demiyorum. Ama "istenmeyen" fazla kilo mutsuzluktur ... Bunu kendimden biliyorum. Şimdi nerde olursanız olun fark etmez "ne istiyorum" diye sorun sorgulayın ve karar verin, gerçekten isteyin ... İstediğimizde elde edemeyeceğimiz hiçbir şey yok :) 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder